BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok ötöde keresett állást - főleg a fiatalok

A Workania.hu internetes állásportál 2010 novemberében (az azt megelőző 12 hónapra vonatkozó) reprezentatív felmérést végzett, több mint 1000 fő részvételével. A piackutatásból kiderült: többen keresnek állást, mint egy éve, a legtöbb álláskereső először az ismerősökhöz fordul, az internet inkább a fiatalok körében elsődleges.

A reprezentatív kutatás alapján a lakosság 18%-a keresett aktívan állást az elmúlt 1 év során. Legtöbbjük a fiatal generációból került ki: a megkérdezett 18-24 éves válaszadók 39%-a, a 25-34 évesek 24%-a keresett valamilyen munkát az azt megelőző egy év során. Érdekes adat, hogy a megkérdezett diákok 46%-a, míg a munkanélkülieknek 77%-a keresett aktívan állást 2009 és 2010 novembere között.

A következő 12 hónapra vonatkozóan a megkérdezettek a következőképpen nyilatkoztak: 19%-uk tervezi vagy számít rá, hogy állást fog keresni a közeljövőben.

A diákok mintegy fele gondolja úgy, hogy munkalehetőség keresését folytatni fogja, a munkanélküliek 76%-a tervez aktív álláskeresést a következő 12 hónapban. A 18-24 évesek 40%-a válaszolt úgy, hogy mindez a tervei között szerepel.

A Workania azt is megvizsgálta, hogy az aktív álláskeresők milyen forrásokat vesznek igénybe a munkakeresés során, illetve történt-e változás e tekintetben az előző évekhez képest.  Míg 2008-ban a megkérdezett aktív álláskeresők 47%-a vette igénybe a családtagokat, barátokat, vagy az ismerősök hálózatát, mint információforrást, 2010-ben már 58%-uk folyamodott az álláskeresés e formájához.

A nyomtatott hirdetéseket a megkérdezettek 55%-a figyelte rendszeresen 2008-ban, 2010-ben 60%-uk. A munkaügyi hivatalnál álláskeresés ügyében a megkérdezett álláskeresők 29%-a járt 2008-ban, 39%-uk tavaly.

Az internetet az összes álláskereső harmada használta 2008-ban, 34%-a 2010-ben. A rendszeres internet hozzáféréssel rendelkező álláskeresők körében a világhálót már a megkérdezettek 60%-a használja.

Az internet a fiatalabb álláskeresők körében a legnépszerűbb: a 18-24 évesek 64%-a, a 25-34 évesek 54%-a, a diplomás álláskeresők 59%-a, a főiskolai/egyetemi hallgatók 70%-a jelölte meg elsődleges álláskeresési forrásként az világhálót.


Ehhez képest a 45-54 évesek 68%-a és a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezők 60%-a elsősorban a nyomtatott újsághirdetéseken keresztül igyekezne új állást találni.

A személyes kapcsolati hálók fontossága pedig leginkább a kisebb településeken mutatkozik meg: 20-50 ezres városban lakók 75%-a nyilatkozott úgy, hogy elsősorban ismerősökön keresztül próbálkozna a munkakereséssel.


A Workania internetes állásportál 2006-ban jelent meg az internetes álláspiac hazai mezőnyében, s havi 270 ezres látogatottságával mára a piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. Az oldal legnagyobb hirdetői: az Audi Hungária, a Danone, a Lidl, a Tesco, az Auchan, a Nokia, a Heineken vagy éppen a ThyssenKrupp.

Az állásportál által működtetett Fizetések.hu béranalízis célja: aktuális bérinformációk szolgáltatása a munkavállalók és a munkaadó cégek számára. A felmérés saját ötlet és fejlesztés alapján indult, jelenleg 470 munkahelyi pozícióról és 14 béren felüli juttatásról nyújt folyamatos átfogó információkat.

Magyarország mellett Szlovákiában, Csehországban, Szerbiában és Bosznia-Hercegovinában is elérhető, testvéroldalai hamarosan elindulnak Horvátországban, Lengyelországban illetve Ukrajnában.

A cél, hogy a fizetési felmérés az összes környező és a lehető legtöbb európai országba eljusson, ezáltal lehetőség nyíljon egy globális, egymással kölcsönhatásban álló, átfogó szolgáltatás elindítására, melynek segítségével bármelyik – a rendszerbe tartozó - ország bérinformációi a magyar munkavállalók és vállalatok számára is elérhetőek lesznek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.