A turista osztályon utazó, az átlagnál magasabb 201 centiméteres férfi lábai ugyanis nem fértek be az ülés alá - számolt be az esetről az amerikai ABC News hírcsatorna. A 25 éves Brooks Anderson a Spirit Airlines Chicagóból Floridába tartó járatán utazott, hogy a karácsonyi ünnepeket a családjával a kellemesebb klímájú (dél)keleti-parti államban tölthesse.
A személyzet egyet tehetett, hogy felajánlotta neki próbálja elcserélni helyét egy a vészkijáratnál ülő utassal, a vészkijáratok melletti üléseknél ugyanis általában nagyobb a sorok közötti hely. Senki nem volt azonban hajlandó átadni a helyét Andersonnak, aki végül arra kérte a személyzetet, engedjék meg számára, hogy csak fel- és leszállásnál kelljen bepréselődnie az ülésbe, a többi időben pedig állva "szenvedhesse" végig az utat
Az eset ismét felvetheti a kérdést, meddig mehetnek el a légitársaságok a turistaosztályok helyeinek a spórolásával, ami különösen az utóbbi években ölt mind komolyabb méreteket, mind az ülések mérete, mind a sorok közötti helyek minimalizálásával. Ezeken ülni órákon át, már az átlagos méretű utasnak is kínszenvedést jelent. Miközben a világ egészségügyi intézményei sorra hívják fel a figyelmet a trombózis veszélyre, amit az ilyen kényszerhelyzetek is előidézhetnek. Nemcsak az utas felelőssége, hogy a hosszú járatokon ahányszor csak teheti, álljon fel és mozogjon.
A légiforgalomban a magas utasok helyzetével eddig nem nagyon foglalkoztak, nem így a túlsúlyosokéval, akiket vagy külön illetékkel sújtanak a társaságok, vagy két jegyet vetetnek meg velük. A közvélekedés a kövér embereket kevésbé sajnálja emiatt, mondván maguk tehetnek a bajukról, viseljék a következményeket, a magas emberek azonban nem tudnak visszatörpülni - érvelnek az érintettek.
Az sem mindig megoldás, hogy az átlagnál magasabb utas a jegyvásárlásnál már előre foglaljon le egy vészkijáratos ülést. Ez többnyire nehezen kivitelezhető mivel a légitársaságok egy része vagy nem engedi az ülések előfoglalását, vagy ha mégis, a beszállásnál végül nem azt a helyet kapja meg az utas. A fapados légitársaságoknál pedig fizetni kell azért, hogy ülést választhassunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.