A hatóságok razziát tartottak mindegyik gyártónál az esetleges áregyeztetések ügyében, ezzel a piacvezető és a piac második legnagyobb szereplője is nagyító alá kerül. A cégek rövid állásfoglalásban jelezték, hogy készek átfogó együttműködésre az EU versenyhatóságaival.
Az Európai Bizotttság mindössze annyit közölt, hogy az európai teherautógyártóknál kartell gyanú miatt nyomoz. Ennek keretében a nemzeti versenyhatóságok képviselőivel karöltve több tagállamban tartottak be nem jelentett vizsgálatokat. Az EU gyanúja szerint a cégek megsérthették a kartellellenes jogszabályt, illetve visszaéléseket követtek el piaci részesedésük növelésére. A Scania szóvivője közölte: nincsenek információk a vizsgálat tartalmáról. A MAN és a Daimler nem nyilatkozott az ügy kapcsán.
A Reuters emlékeztet arra: a Volkswagen a Scania többségi tulajdonosa, a német konszern emellett további 30 százalékot birtokol a MAN-ban. A MAN a Scania 13,4 százalékát tartja kézben. A Volkswagen a két vállalat egyesítésére törekszik. Az uniós kartell nyomozások akár évekig tarthatnak, az EU az elmúlt öt évben 12 milliárd eurónyi összbüntetést szabott ki áregyeztetés miatt, a legnagyobb, 1,38 milliárd eurós bírságot egy autóüveg-gyártó cégre vetették ki 2008-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.