Ez azt jelenti, hogy a korábbi emelésekkel együtt csak a pótdíj miatt 26 euróval kell többet fizetni egy útra Európán belül, és 92-107 euró a pluszköltség a tengeren túli járatokon.
Az utóbbi időben jelentősen megdrágult üzemanyag teszi ki a légitársaságok költségeinek legnagyobb részét, a Lufthansánál például évi nyolc millió tonna kerozint használnak el, ami a Financial Times Deutschland számításai szerint Írország egész évi felhasználásának felel meg.
Az üzemanyagok árának emelkedése miatt hamarosan más légitársaságoknál is drágulhatnak a jegyek, mert egyre többen emelik az üzemanyagfelárat. A British Airways az elsők között jelentette be december közepén, hogy utanként 10 fonttal emeli hosszú távú járatain az üzemanyag pótdíjat. Ezzel az emeléssel már 63-108 font közötti összeget tesz ki a felár az út hosszától függően. (Egy font hozzávetőleg 320 forint.)
Változik a helyzet Ázsiában is: emelésről döntött egyebek mellett a Singapore Airlines, a hongkongi Cathay Pacific és a japán Nippon Airlines. Az ausztrál Qantas is jelezte, hogy emelheti árait és a pótdíjat, figyelve, hogy mit tesznek fő versenytársai. Egyelőre a vezető légi cégek többsége még óvatos, figyelik a piaci fejleményeket. Elemzők szerint azonban az olcsó jegyek időszakának valószínűleg vége.
A diszkont légitársaságok egyelőre nem jelentettek be emelést, az easyJet azonban éppen csütörtökön jelezte, hogy megduplázódhat a vesztesége egyebek mellett az üzemanyagárak emelkedése miatt. Elemzők emlékeztetnek arra, hogy legfőképpen az üzemanyagköltség tükröződik a jegyárakban: a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, az IATA adatai szerint a kerozin most nagyjából 20 százalékkal drágább, mint egy évvel ezelőtt, ezért szinte elkerülhetetlen a jegyárak emelkedése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.