Mint az igazgató elmondta, a bejelentések zöme nem megvalósult, charterrel szervezett csomagtúrára vonatkozik, s egy-két olyan eset is akadt, amikor az ügyfélnek a menetrendszerinti légi járatnál merült föl problémája. Külföldön tartózkodótól segélykérés mostanáig nem érkezett, s egyelőre belföldi szolgáltatással kapcsolatos problémáról se tud a biztosító.
Igaz, mint Horváth Péter elmondta, az adatok ilyen mélységű feldolgozásáig még nem is tudtak eljutni. A biztosító munkatársai óriási leterheltség alatt dolgoznak, az első 8-10 napban az erejüket a bejelentések fogadása kötötte le, s a folyamatos munkát két ünnep is megszakította. Bár hétfőn délelőtt az Aeroviva ügyvédje egy újabb, a valósághoz már közelebb álló utaslistát vitt be a biztosítóhoz, ebből a sorszámozás és értékösszesítés nélküli, papír alapú listából változatlanul nagyon nehéz dolgozni.
A kárösszeggel kapcsolatban Horváth Péter most sem kívánt becslésekbe bocsátkozni, mert a bejelentett összegek feldolgozása, azok hitelesítése időt igényel. Erre vonatkozó adatokat legkorábban január második felében tud szolgáltatni a biztosító. Annak örülnék, ha végre eljutnánk arra a pontra, hogy összeraknánk ezt a történetet és legalább azt látnánk, mennyi a valós kár, hogy onnantól el tudjunk indulni valamilyen irányba – mondta az igazgató.
A Turizmus Panoráma Bulletin számításai szerint a korábbi kárbejelentés, utasszám és kárigény alapján a legfrissebb adatok figyelembevétel most valahol 800 millió forint körül járhat a kárigények összege, s így a 494 millió forint vagyoni biztosíték durván 60 százalék körüli kártérítésre lehet elegendő.
Mindez természetesen egyelőre csak találgatás, az azonban immár biztosnak tűnik, hogy a kaució nem lesz elegendő a károk 100 százalékos fedezésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.