BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lorelei ismét megátkozta az európai hajósokat

A BASF kénsavat szállító, elsüllyedt uszálya továbbra is komoly fennakadásokat okoz Európa legforgalmasabb folyami szállítmányozási útvonalán.

A BASF Waldhof uszálya a múlt héten borult fel a Rajnán, a hajú 2 400 tonna kénsavat szállított a cég fő gyártási telepéről, Ludwigshafenből a belgiumi Antwerpenbe.

Az uszályt azóta sem tudták elszállítani, így mintegy kétszázötven hajót kellett visszafordítani vagy kikötni és több száz teherhajó az indulási helyén vesztegel. A baleset a vétkes cégnek is komoly gondot okoz. A BASF szóvivője a Deutsche Wellének elmondta: számtalan nyersanyagot szállítanak hajón és a baleset miatt most ötféle nyersanyagból lépett fel hiány.

A Rajnánk 170 millió tonna rakományt szállítanak évente, ez Európa legforgalmasabb teherhajó útvonala. A Rajna köti össze a rotterdami kikötőt öt szomszédos ország tengeri kikötőjével. A folyó érintett szakaszán egyébként korábban is történtek balesetek, mivel a Rajna itt nehezen hajózható, innen ered a Lorelei legenda is. (A közelben található Lorelei szikla a történet szerint egy szirén lakhelye, aki megigézi a hajósok szívét, így azok képtelenek irányítani hajóikat, és a szikláknak ütközve a folyóba vesznek.)

A mentési munkálatok kimenetele bizonytalan: a szakértők egyrészt megnyugodtak, mivel a hajó csak kevéssé mozog, így nem kell attól tartani, hogy esetleg belefúródik a mederbe és kettétörik. Csakhogy egyelőre nem találtak módot a 2 400 tonna kénsav kiszivattyúzására és az RTT News szerint felmerült, hogy a folyóba ürítik a mérgező folyadékot, ha végleg nem képesek elmozdítani a megfeneklett hajót.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.