Az adózás előtti eredményt tekintve – az előző év 1,2 milliárd euró nagyságú vesztesége után – a cég az elmúlt évben visszatért az árbevétel 7 és 8 százalékát kitevő céltartományba – nyilatkozta Franz Fehrenbach, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke hozzáfűzve, hogy a végleges számokat április 14-én hozzák nyilvánosságra.
A Robert Bosch AG globális számai feltétlenül bizalomgerjesztőek, ám az Észak-Amerikában 27 százalékkal, Európában pedig 16 százalékkal emelkedett árbevétel csupán a rendkívül lehangoló előző évi szinthez képest látszik nagy fejlődésnek. Emiatt jelentette ki Fehrenbach, hogy „Európában valószínűleg csak 2012-ben vagy 2013-ban érjük el ismét a válság előtti szintet. Továbbra az ázsiai és dél-amerikai feltörekvő piacoknak a töretlen növekedéséből profitálunk. Ez tette lehetővé számunkra, hogy a recesszió ellenére is megtartsuk legfontosabb munkatársainkat Európában és Németországban egyaránt – ezt a tényt túl gyakran hagyjuk figyelmen kívül manapság.”
Az Ázsia-Csendes-óceán térségben a Bosch az előző évhez képest 42 százalékkal növelte árbevételét és ebben a régióban először lépte át a 10 milliárd eurós határt, Dél-Amerikában pedig 36 százalékos növekedést ért el. A Bosch fellendülése a világgazdaság magára találásának, az autóipari termelés meredek emelkedésének és a gépipari termékek iránti fokozott keresletnek köszönhető, de emellett jelentősen előrehaladt a csoport veszteséges ágazatainak átalakítása is.
Tavaly a Bosch mindhárom üzleti szektora jelentős növekedést mutatott. A gépjárműtechnika érte el a legnagyobb növekedést – 29 százalékkal, 21,7-ről 28 milliárd euróra növelte árbevételét. Az ipari technológia szektor 27 százalékkal 6,5 milliárd euró fölé tornászta forgalmát. A fogyasztási cikkek és épületgépészet üzletágat kevésbé érintette a 2008. és 2009. évi recesszió, így jelentős javulást könyvelhet el: árbevétele mintegy 10 százalékkal 12,5 milliárd euróra nőtt.
A világszerte 283 500 főt foglalkoztató ipari csoport az elmúlt évben 11 százalékkal 4 milliárd euróra növelte K+F költségvetését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.