BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megmenekült a hazai autókereskedelem

Az idén már magára találhat a gépjárműpiac, ezt a flottapiac bővülése, a magánpiac lassú helyreállása, a gazdaság kifehérítése, valamint az Új Széchenyi Terv pályázati lehetőségei támogatják - mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Erdélyi Péter szerint emellett a gépjárművek életkora is egyre inkább szükségszerűvé teszi a cserét, és folytatódhat az úgynevezett zöld - elektromos és különböző típusú hibrid - járművek elterjedése is.

Az idén az MGE előrejelzése szerint várhatóan 58 000 személygépjárművet helyezhetnek forgalomba, szemben a tavalyi 43.464 darabbal.

A piac fokozatos magára találása, nagy autógyárak és autóipari beszállítók Magyarországra települése, illetve meglévő kapacitásaik jelentős bővítése jelzi, hogy a szakma túléli a válságot és a következő években növekedés elé néz - hangsúlyozta Erdélyi Péter.

A személygépkocsi piac továbbra is gyengélkedik, ezt jelzi, hogy 2010 decemberében 9,8 százalékkal kevesebb autó kelt el, mint az előző év azonos időszakában.

A kishaszonjármű szektor viszont jobban teljesített, hiszen 25,7 százalékos emelkedtek az eladások a Datahouse adatai szerint. Az utóbbi kategória sem tudta azonban pluszba lendíteni az autókereskedelem egészét, így decemberben 3,1 százalékkal kevesebb személy- és haszonjármű kelt el, mint tavalyelőtt ilyenkor. Mi több, az év egészét tekintve még gyászosabban fest a kép: 2010 januárjától decemberéig 27,8 százalékkal kevesebb személyautó és 13,6 százalékkal kevesebb kishaszonjármű talált gazdára.

Mindez azt jelenti, hogy a tavalyi évben mindössze három olyan hónapot tudhatott maga mögött az autókereskedelem, amikor az eladások száma felülmúlta a 2009-es teljesítményt. A szeptembertől novemberig tartó fellendülést decemberben ismét mínuszba csúszott a szektor.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.