A január 8-ával végződő elmúlt hat hét forgalma 0,6 százalékkal nőtt, nem számítva a Tesco új üzleteit. Az Egyesült Királyságban a nem élelmiszer jellegű cikkek eladása várakozásokon alul alakult, mivel a hó és jég miatt a vevők nem keltek útra, hogy a nagyobb hipermarketekben vásároljanak be – idézi a vállalatot a BBC.
A konkurens Sainsbury''s és Morrisons ugyanakkor jóval kedvezőbb karácsonyi forgalomról számoltak be. Richard Hunter, a Hargreaves Lansdown Stockbrokers elemzője szerint az Egyesült Királyság a Tesco központi piaca, s komoly csalódást hozott az eredmény. A ma reggeli kereskedésben a Tesco részvények árfolyama 2,5 százalékkal esetek az előző napi záróárhoz képest. Az elemző szerint a legproblémásabb az, hogy a Tesco a kedvezőtlen időjárásra hivatkozik, holott a Sainsbury forgalmát pedig éppen ez lendítette.
Az élelmiszer jellegű cikkek esetében azonban jól muzsikált az áruházlánc: az említett hat hétben 18 százalékkal nőttek az eladások. A forgalom az ázsiai térségben bővült a legdinamikusabban: a cég 24 százalékos pluszt könyvelt el előző év ugyanazon időszakához képest.
A karácsonyi forgalom a hazai kis-és középvállalkozásoknak sem hozta a várt sikert. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k karácsonyi forgalma – derül ki a Marketing Commando 2010. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett
online kutatásból.
A megkérdezett vállalkozások 37 százaléka könyvelt el nagyobb bevételt 2010 karácsonyán az előző évihez képest, amely jelentősen elmarad a tavaly előtti 45 százalékos eredménytől. Ugyanakkor a kevesebb forgalmat bonyolító kkv aránya 2010-ben 24 százalék volt, ami jelentős csökkenést mutat a 2009-ben regisztrált 34 százalékos arányhoz képest.
A legszembetűnőbb változás azon cégek körében volt, melyek forgalma nem változott. Az elmúlt évhez képest csaknem megduplázódott, 22-ről 39 százalékra emelkedet azon vállalkozások száma melyek forgalma nem változott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.