Az igazgató azon az ünnepségen beszélt, amelyen egy hidraulika a gyár legmagasabb épületének tetejére emelte a hat méter átmérőjű Mercedes-Benz csillagot. A gyár épületei a terveknek megfelelően 2010 őszére elkészültek, azóta a gyártószalagokat szerelik, és az első tesztautó 8 hónapon belül elkészül - mondta Frank Klein, aki egyben a gyár igazgatója is. Az első értékesítésre kerülő Mercedes-Benz személygépkocsi 2012 elején készül el a kecskeméti gyárban - fűzte hozzá.
Felidézte a tervezés és az építkezés, valamint a munkaerő felvételének különböző szakaszait. A gyár felépítésének helyszínének kiválasztása előtt, két évig folyt a jelenleg épülő gyár tervezése.
A gyárigazgató szerint 2011-ben is több fontos lépés történik: a jelenlegi 700 fős dolgozói létszám 2000-re bővül, a gyártócsarnokok műszaki felszerelése májusig befejeződik, majd indul a próbaüzem.
Az igazgató hangsúlyozta: elsősorban Kecskemétről és a város környékéről toborozzák a munkatársakat. Az a törekvésük, hogy a Mercedes-Benz a régió legvonzóbb munkahelye legyen, ahol kitűnően felkészített szakemberek fogják az elvárásoknak megfelelő, csúcsminőségű személygépkocsit gyártani. Ebben az évben kiépül az ipari vágány és a közutakhoz kapcsolódó úthálózat építése is befejeződik.
Frank Klein a tájékoztatón kiemelte: a Mercedes-Benz márka szimbóluma az automobil születésének 125. évfordulóján kerül fel a legmagasabb épület, a 31 méteres festőüzem tetejére. A 2400 kilogramm súlyú csillag percenként 1,8 fordulatos sebességgel forog. Nappal a krómozott felület miatt, éjszaka pedig a neoncsöves belső világításnak köszönhetően messziről látható.
Az épület tetején Frank Klein és Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere gombnyomással együtt indították el a csillag felállítását végző hidraulikus berendezést. Frank Klein - aki 19 éve dolgozik a cégnél és komoly tapasztalatokkal rendelkezik a tervezés és a gyártás minden fázisában - emlékeztetett arra, hogy a tervezéstől, az épületek felépítésén keresztül, a gyártósorok beszereléséig mindvégig a cégnek az a hitvallása volt iránymutató, hogy "a legjobbat vagy semmit".
Carl Benz 125 évvel ezelőtt, 1886. január 29-én, Berlinben szabadalmaztatta háromkerekű motoros kocsiját. A vele egyidőben, szintén az automobil alkotásán dolgozó Gottlieb Daimler cégével 1926-ban egyesültek.
A Mercedes-Benz cég egymaga több mint 28 ezer szabadalmat jelentett be. A légzsákot a Mercedes-Benz használta először, de a legnagyobb kényelmet szolgáló légrugózást is a cég alkalmazta először 1961-ben, a 300 SE luxus limuzinban.
A kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport rastatti gyárával működik együtt, amely a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontja. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.