Az intézkedés alapvető oka a pénzhiány, a takarékosság szükségessége. Az állam ugyanis az idén öt százalékkal kevesebb pénzt ad a vasútnak a közérdekű személyszállítás támogatására, mint amennyit tavaly adott. A bezárandó és a korlátozandó szárnyvonalak végleges jegyzékét január végére szeretné összeállítani a vasúti társaság.
Hasonló mértékben legutóbb 2003-ban zártak be szárnyvonalakat, akkor több mint húszat. A vasúti szakszervezetek akkor sztrájkba léptek, s két napra szinte az egész országban leállt a vasúti forgalom. A bíróság törvényellenesnek minősítette a tiltakozó akciót.
A legnagyobb vasúti szakszervezeti szövetség most is közölte: nem kizárt, hogy tagjai sztrájkkészültségbe lépnek. A tervezett lépést az ellenzék is bírálta, s tiltakozott ellene a Magyar Koalíció Pártja (MKP) is.
A szakszervezeteknek az sem tetszik, hogy a vasútnál nagyarányú leépítésekre kerülne sor. A három vasúti társaság jelenleg több mint 35 ezer embernek ad munkát. A kormány elképzelései szerint mintegy 4000 embert bocsátanának el. Az ügyben azonban vita van Ján Figel tárcavezető és Iveta Radicová miniszterelnök között is, így végleges döntés ez ügyben még nincs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.