Pályázati úton juthatnak támogatáshoz a hazai bortermelők: az Agrármarketing Centrum (AMC) nyílt felhívást tett közzé a magyar borkultúrát, borászatokat, borokat népszerűsítő „helyi kisprojektek” megvalósítására, amire nettó 100 millió forintot különítettek el.
A bor forgalomba hozatali járuléka megfizetésének és felhasználásának szabályairól szóló rendelet módosítása tavaly novemberben lépett hatályba. Ennek nyomán létrejött egy új Bormarketing Bizottság, tagjai borász és marketingszakértők.
Az agrártárca szerint a borászati szervezetek közötti megegyezés hiánya eddig átgondolatlan döntésekhez vezetett. Mostanra égetővé vált a probléma orvoslása, hiszen a bor a magyar agrárium egyik referenciatermékévé válhat.
Pályázni 30 százalék önrész megléte mellett társkiállítóként helyi, regionális és országos rendezvényeken való megjelenés támogatására, valamint publikáció, kiadványkészítés költségeinek hozzájárulására lehet. A beküldött pályázatok szakmai bírálatát a Bormarketing Bizottság végzi. A döntést a szakértői testület által felállított rangsor alapján az AMC hozza meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.