A VDSZSZ érdekvédelmi alelnöke a lapnak most azt mondta: az akkori ellenzék jogosnak ítélte a követeléseiket, és kormányra kerülése után joggal várhatja el az érdekképviselet, hogy a Fidesz ne csak szavakban, tettekben is melléjük álljon.
Bárány Balázs szerint "ezért nem is sztrájkra, hanem megegyezésre törekszünk a MÁV-csoporttal, melynek tulajdonosa az állam." A minap Gaskó István VDSZSZ-elnök is erre utalt, amikor lapunknak azt mondta, ismét előhúzott követeléseik "talán értőbb fülekre találnak a MÁV kormányváltás után kinevezett új vezetőinél, mint korábban."
A VDSZSZ a három évvel ezelőtt megfogalmazott követeléseit kívánja "behajtani". A szakszervezet így mind a 35 ezer vasutas dolgozó részére nettó 150 ezer forintot követel a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék bérfejlesztést a kiszervezett MÁV-cégek - a Start, a Trakció, illetve a Gépészeti Zrt. - mintegy 14 ezer munkavállalójának - írja a a Népszava.
Ez összességében tízmilliárdos nagyságrendű összeg lenne a MÁV Zrt.-nek, amely a tavalyi évet így is mintegy 43 milliárd forintos mérleg szerinti veszteséggel zárta, vagyis állami tőkeinjekció nélkül képtelen lenne a VDSZSZ követelését kigazdálkodni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.