Az egyik elterjedt módszer szerint a véletlenszerűen felhívott potenciális áldozatoknak a csalók a telefonban különböző banki és mobilszolgáltatói nyereményjátékokon nyert jelentős összegű díjakat ígérnek, és ennek ürügyén személyes, illetve banki adatok (egyebek mellett számla- és bankkártyaszámok, személyes azonosítók, PIN kódok) megszerzésére tesznek kísérletet.
A nyereményjáték ígéretével történő csalás mellett feltűnt egy másik módszer is. Ennek során az elkövetők a bank nevében bankkártyás tranzakciók egyeztetése ürügyén próbálják meg a kártyabirtokosoktól a plasztikjuk számát, lejárati idejét és biztonsági kódját kicsalni, hogy ezek ismeretében különféle visszaéléseket kövessenek el.
A közlemény leszögezi: a bankok soha nem szerveznek olyan nyereményjátékokat, amelyekhez ügyfeleiktől telefonon, e-mailben vagy azokból elérhető internetes honlapokon személyes adatokat vagy azonosítókat kérnének, illetve amelyek kapcsán bármely összeg befizetését kérnék. Az ügyfelek előzetes tájékoztatása vagy a szerződésben rögzített módon történő azonosítása nélkül pedig telefonon nem kérnek bankkártyás műveletek azonosításához adatokat.
Növekvő számok
A megelőző évinél félezerrel több, 3500 esetben hajtottak végre 2009-ben bankkártyás visszaélést itthon telefonon, e-mailben vagy interneten keresztül a kibocsátói oldalon, a felmerült kár pedig megközelítette a 92 millió forintot. A múlt év első felében közel 2500 esetet regisztráltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.