BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telefonon próbálkoznak a banki adathalászok

Egyre többször próbálják telefonon kiszedni csalók a lakossági banki ügyfelek személyes, a kártyáikra és számláikra vonatkozó adatait – figyelmeztet internetes honlapján szereplő közleményében a Magyar Bankszövetség.

Az egyik elterjedt módszer szerint a véletlenszerűen felhívott potenciális áldozatoknak a csalók a telefonban különböző banki és mobilszolgáltatói nyereményjátékokon nyert jelentős összegű díjakat ígérnek, és ennek ürügyén személyes, illetve banki adatok (egyebek mellett számla- és bankkártyaszámok, személyes azonosítók, PIN kódok) megszerzésére tesznek kísérletet.

A nyereményjáték ígéretével történő csalás mellett feltűnt egy másik módszer is. Ennek során az elkövetők a bank nevében bankkártyás tranzakciók egyeztetése ürügyén próbálják meg a kártyabirtokosoktól a plasztikjuk számát, lejárati idejét és biztonsági kódját kicsalni, hogy ezek ismeretében különféle visszaéléseket kövessenek el.

A közlemény leszögezi: a bankok soha nem szerveznek olyan nyereményjátékokat, amelyekhez ügyfeleiktől telefonon, e-mailben vagy azokból elérhető internetes honlapokon személyes adatokat vagy azonosítókat kérnének, illetve amelyek kapcsán bármely összeg befizetését kérnék. Az ügyfelek előzetes tájékoztatása vagy a szerződésben rögzített módon történő azonosítása nélkül pedig telefonon nem kérnek bankkártyás műveletek azonosításához adatokat.

Növekvő számok

A megelőző évinél félezerrel több, 3500 esetben hajtottak végre 2009-ben bankkártyás visszaélést itthon telefonon, e-mailben vagy interneten keresztül a kibocsátói oldalon, a felmerült kár pedig megközelítette a 92 millió forintot. A múlt év első felében közel 2500 esetet regisztráltak.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.