Az eset előzménye, hogy a cégnyilvántartás alapján még a busztársaság tulajdonosa a Kedves Ferenc vállalkozó érdekeltségébe tartozó KFK Invest Holding Zrt., és ez utóbbi cég ellen – 157 millió forint tartozása és annak járulékai miatt – végrehajtást kért a CIB Credit Zrt.
Az Orangewaysnél a HVG kérdésére közölték, a KFK-nak valójában már nincs részesedése a diszkont-busztársaságban, csak a tulajdonosváltozás bejegyzése húzódik, s jogorvoslattal élnek a lefoglalás ellen. A lap információi szerint egyébként Kedves és a bank között körvonalazódik a megállapodás.
A busztársaság napi működését nem befolyásolja az eljárás - tájékoztatta lapunkat a cég.
A hír érdekessége, hogy mint a Világgazdaság Online ma beszámolt, az Orangeways egyike lehet azoknak a magánbuszos cégeknek, amelyek beléphetnek a budapesti tömegközlekedésbe, amennyiben a főváros ezt lehetővé teszi. Az Orangeways érdekelt a BKV midibusztenderében, valamint több vidéki város közlekedésében is. Bózsik András, a cég stratégiai igazgatója megkeresésünkre közölte: „nagyon komolyan vesznek” minden olyan önkormányzati megkeresést, amely a közösségi közlekedés színvonalának javítását, korszerűsítését célozza.
Budapest tekintetében jelenleg az aktuális feladatra, a midibuszokra koncentrálnak, de ésszerűen teljesíthető további felkérésekre is maximálisan nyitottak. Mint Bózsik elmondta, képesek ezekre rugalmasan, gyorsan és megfelelő kapacitással reagálni. Konkrét elképzeléseket azonban adott, meghatározott megkeresés alapján tudnak majd felvázolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.