Az eredetileg november 11-ig meghirdetett programra 11 milliárd rubelt különített el Moszkva azt követően, hogy tavalyelőtt az orosz személyautógyártás teljesítménye 60 százalékkal esett a 2008-as szinthez képest.
Az érdeklődést, a gyárak rendelésállományának nagymértékű növekedést látva aztán előbb év végéig hosszabbították meg a csereprogramot 10,5 milliárd rubel hozzáadásával, amit egy újabb 14 milliárd rubeles (466 millió dollár) csomag követett, ami az idei autópiacot hivatott élénkíteni.
A tíz legkelendőbb személyautómárka közül kilenc helyben készül, mivel szinte minden nagyobb külföldi gyártó létrehozta saját vagy vegyesvállalati termelőüzemét Oroszországban. A roncsprogram legnagyobb haszonélvezője azonban az AvtoVAZ lett, amely tavaly 48 százalékkal közel 520 ezerre növelte a Lada modellek hazai eladásait.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.