Az Aldi, az Edeka, a Rewe, a Lidl és a Metro kereskedelmi konszerneknek a kisebb vállalatokkal szemben alkalmazott vásárlási gyakorlata áll a középpontban. A hatóság azt vizsgálja, hogy a vállalatok milyen versenyfeltételek mellett szereznek be élelmiszereket és már árukat, és ezeknek a beszerzéseknek milyen következményei vannak a kisebb vállalatokra, valamint a beszállítókra.
Andreas Mundt, a szövetségi kartellhivatal elnöke a dpa jelentése szerint úgy nyilatkozott: nem csak a fogyasztói, de a beszállítói oldalról is erőteljes koncentráció tapasztalható a német piacon. "A négy legnagyobb kereskedelmi vállalat Németországban az értékesítési piac kereken 90 százalékát tudja magáénak.
A vizsgálat célja, hogy fény derüljön a hatalmi viszonyokra a kereskedelemben és a kereskedelem és a gyártó közti viszonyban" – fogalmazott Mundt az AFP jelentése szerint. A hivatal egyelőre nem nyilatkozott arról, mikorra várható eredmény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.