BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Berlusconi elé citálják a FIAT-vezért egy megjegyzés miatt

A FIAT vezére, Sergio Marchionne napokon belül kénytelen lesz megbeszélést tartani az olasz kormánnyal, mivel megjegyezte, hogy cége és a Chrysler két-három éven belül fuzionálhat, amerikai székhellyel.

Maurizio Sacconi népjóléti miniszter megfogalmazása szerint a FIAT vezérigazgatójának lehetősége nyílik arra, hogy megmagyarázza a székhely Egyesült Államok helyezésével kapcsolatos megjegyzését. Sacconi az olasz köztelevíziónak nyilatkozva hozzátette, hogy a kormány és a FIAT menedzsmentje részvételével tartott megbeszélésen az olaszországi befektetéseket, valamint a Chryslerrel való integráció helyzetét is megvitatják majd.

Az ipari miniszter, Paolo Romani ennél is tovább ment és leszögezte, hogy a FIAT-nak torinói székhellyel kell működnie. Mi több, a stratégiai döntéseket is Torinóban kell meghozni. A tárcavezető szerint "a FIAT-nak olasz multinak kell maradnia" – tudósít az Automotive News Europe.

Mindez nem a legjobbkor jön a FIAT számára, hiszen Sergio Marchionne jelenleg is azon dolgozik, hogy elfogadtassa a szakszervezetekkel azt a szigorítási tervet, amelyet az Olaszországban tervezett, 20 milliárd eurós fejlesztés feltételéül szabott. A cég dolgozói korábban szavazással döntöttek arról, hogy elfogadják a keményebb munkafeltételekre vonatkozó terveket. A szakszervezetek által tartott „népszavazáson” az ötezerötszáz dolgozó 90 százaléka vett részt, és a voksolók 54 százaléka igent mondott arra, hogy a Fiat-Chrysler vezérigazgatója, Sergio Marchionne diktálta feltételekkel folytassák a termelést.

A szavazást feszültség kísérte. A hat szakszervezetből a két legnagyobb zsarolásnak tartotta a Fiat követeléseit, szerintük a csekély többség azt mutatja, hogy a dolgozók állásukat féltve szavaztak.

A FIAT vezére egyébként már tavaly is kiváltotta egyes politikusok haragját, mikor kijelentette, hogy a cég egyetlen euró profitot sem termel Olaszországban, és az öt helyi gyár teljesítménye összesen nem éri el az egyetlen lengyel üzemét.

Az autóipari szakértők többsége szerint Marchionne mentette meg a FIAT-ot az összeomlástól, a politikusok viszont most hangsúlyozzák, hogy a cég erejét az adófizetői pénzeknek köszönheti, és a cég csakis azért nem dőlt be, mert az állam rendszeres támogatásban részesített.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.