A lapnak nyilatkozó bennfentesek szerint eddig nem szivárgott ki más konkrétum a tárgyalásokról, mint az esetleges felvásárlási szándék. A The Wall Street Journal úgy tudja, hogy többek között a Facebook és a Google is érdeklődik a mikroblog oldal iránt. Ami meghökkentő, az az állítólagosan felajánlott ár. A lap tudomása szerint ugyanis 8-10 milliárd dollárra értékelik a céget, amely tavaly mindössze 45 millió dolláros bevételt könyvelhetett el.
"Reális-e a pénzügyi adatok alapján ilyen magasra értékelni a Twittert? A válasz nem, de ezek a cégek közösségi hálókat építenek, a felhasználók adatai pedig jelentős marketing értéket képviselhetnek a tulajdonos számára" – kommentálta a Twitter és más, internetes start-upok árával kapcsolatos híreket Ethan Kurzweil, a Bessemer Venture Partners elemzője.
Tavaly decemberben a Twitter 200 millió dollárnyi friss kockázati tőkét szerzett, akkor még csak 3,7 milliárd dollárra értékelték a céget, de könnyen lehet, hogy a tőkeinjekció ugyanúgy hat a befektetőkre, mint más netes vállalatok esetében és jelentősen emelik árbecslésüket. Ez történt a Facebook esetében is: a világ legnagyobb közösségi portálja 1,5 milliárd dollárnyi tőkét szerzett és jelenleg már 50 milliárd dollárra taksálják, holott 2009-ben úgy gondolták, a netes cég nem ér többet 10 milliárd dollárnál.
A netes start-upok ugrásszerűen növekvő értékét példázza a Groupon is: az online kuponokat értékesítő vállalat visszautasította a Google 6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát és azt tervezi, hogy idén önállóan vezeti tőzsdére részvényeit. Tegnap pedig az AOL vásárolta fel 315 millió dollárért a Huffington Postot, ez a hírportál tavalyi bevételének mintegy tízszerese. A történtek két jelenséget körvonalaznak: a netes cégek egyre szívesebben lépnek tőzsdére, másrészt nagyobb kedvet éreznek arra, hogy önállóak maradjanak.
Ugyanakkor az elemzők már tavaly év végén arra figyelmeztettek, hogy újabb internetes buborék fejlődik, erre utalnak a rendkívül túlzó árak. A Union Square Ventures vezetője úgy látja, újabb katasztrófa van készülőben és már láthatóak a viharfelhők, amik megelőzik majd az internetpiac összeomlását. A "dotcom buborék" a kilencvenes évek végén már kipukkadt egyszer, milliós veszteségeket okozva azoknak a befektetőknek, akik hagyták, hogy a rohamosan emelkedő árak elszédítsék őket. Wilson szerint a jelenség megismétlődik az internetpiacon.
A szakértő szerint ezt mutatja, hogy míg korábban soha nem értékeltek 5 millió dollárnál többre egy két-három főt alkalmazó vállalatot, addig ma az ilyen mikrocégeket is 30-40 millió dollárra becsülik a piacon.
Az elszaladó árak egyik példája a Quora, a volt Facebook alkalmazottak által alapított honlapon kérdéseket tehetünk fel, amire a látogatók válaszolnak. A TechCrunch szakportál szerint ez a portál 86 millió dollárt ér. Még többet ér a Foursquare nevű startup, amelynek segítségével jelezhetjük, melyik étteremben vagy bárban vagyunk éppen. A 27 alkalmazottal dolgozó céget júniusban 95 millió dolláros értékűre becsülték és 20 millió dolláros tőkét gyűjtött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.