Európa legnagyobb televíziós vállalata az RTL csoport üzemi szintű eredménye (EBITDA) 40 százalékkal 1,1 milliárd euróra emelkedett tavaly 2009-hez képest. A luxemburgi székhelyű vállalat eredménye ezzel mintegy 10 százalékkal haladta meg az elemzői várakozásokat. Az RTL, csakúgy mint riválisa a ProSiebenSat.1 is annak köszönheti kedvező eredményeket, hogy a ipari és kereskedelmi vállalatok többet költöttek reklámra, mint egy évvel korábban.
Az RTL csoport forgalma 8,5 százalékkal 5,6 milliárd euróra bővült. A csoport anyavállalata, a 91,2 százalékban tulajdonos Bertelsmann AG vezetője már korábban jelezte, hogy nem csak az RTL, de sz egész vállalatcsoport eredményei meghaladják majd az előzetes prognózisokat. Hartmut Ostrowski, a világszerte több mint 100 ezer embert foglalkoztató vállalatóriás vezérigazgatója szerint a médiaipar visszakerült a régi kerékforgásba, kreatív és vonzó.
A Die Welt jelentése szerint Németországban az RTL-nél a legdrágább egy 30 perces csúcsidős reklámszpot, mintegy 55 ezer euróra rúg.
A reklámbevételek tekintetében a ProSiebenSat.1 tulajdonosa is optimista. Thomas Ebeling novemberi nyilatkozata szerint a német tévés piac negyedik negyedéve a vártnál jobban alakulhat. A Standard and Poor''s tanácsadó cég egy napokban közzétett jelentése szintén pozitív jelekről számol be az európai reklámpiacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.