A japán cég a Samsung Electronics és az LG cégekkel versenyez a televíziógyártás terén, a Canonnal és a Nikonnal pedig a digitális kamerák terén. A cég hosszabb ideje küzd azért, hogy lépést tartson riválisaival a profit és a termékek tekintetében. Ehhez képest a harmadik negyedévben 5,9 százalékkal, 137,52 milliárd jenre esett vissza a profit és a Sony az árbevétel kilátásait is lejjebb vitte a vártnál gyengébb TV-eladások hatásár - jelenti a Reuters.
A cég pénzügyi igazgatója, Masaru Kato úgy nyilatkozott: az erős jen miatt nehezített helyzetben ez az eredmény viszonylag egészségesnek számít. Amióta Howard Stringer 2005-ben átvette a vezérigazgatói posztot, a Sony részvényeinek árfolyama negyedével csökkent. A japán konszern nem képes olyan, új és ikonikus termékekkel előrukkolni, mint a Walkman vagy a PlayStation.
A szórakoztató elektronikát is magába foglaló szegmensben egyébként csaknem felére csökkent az üzemi eredmény, miközben a hálózati és szolgáltatási szektorban a profit mintegy kétszeresére emelkedett. Miközben az LCD televíziók eladásai gyengélkednek, addig a játék szoftverek megdobják a Sony eredményét, élükön a Gran Turismo program legfrissebb verziójával. Az év egészét tekintve a Sony csak mintegy 23 millió televízió eladását tervezi, szemben a korábbi, 25 millió darabos prognózissal. Ugyanakkor a PlayStation 3 konzolra vonatkozó várakozások változatlanok: 15 millió készülék találhat gazdára idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.