A Ryanair ugyanis arra kérte Pau-t, hogy a szubvenció összegét emelje fel évi 1,4 millió euróról 1,5 millióra, ha azt akarja, hogy továbbra is tartsa fenn járatait Nagy-Britanniába, Belgiumba és Párizsba.
Christian Cloux, Pau kereskedelmi kamarájának illetékese szerint "a helyzet tűrhetetlenné vált és a város a továbbiakban egy fillért sem fizet" a Ryanairnek. A kamarai tisztségviselő közölte: most már az ír légi társaságon múlik, hogy eldöntse, fenntartja-e a járatokat a jövőben vagy sem. A város vezetése egyúttal közölte, hogy a CityJet és a Flybe légitársaságok már jelezték, hogy járatokat indítanak Pau-ból, bármiféle támogatási igény nélkül - tudósít az AFP.
A Ryanair rendszerint igyekszik kisebb, vidéki repterekre telepíteni járatait azért, hogy ne kelljen a legnagyobb légiközlekedési csomópontokban alkalmazott költségeket megfizetnie. Az ír fapados társaság sok esetben kér támogatást a vidéki városoktól azért, hogy fenntartsa jelenlétét.
A Ryanairnek egyébként már akadtak gondjai Franciaországban, hiszen januárban azért szüntetett be járatokat Marseille-ben, mert az ottani hatóságok szankciókat akartak kivetni rá munkaügyi szabálytalanságok miatt. A Ryanair ír szerződéses alkalmazottakat foglalkozatott a francia városban, később pedig azzal kerülte meg a bírósági határozatot, hogy Marseille-ből áthelyezte a központját és rendszeresen cserélte a Marseille-ből indított járatok személyzetét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.