A legismertebb vakcina továbbra is az influenza elleni készítmény, ezt követi a hepatitis és a bárányhimlő elleni oltás – derült ki a Kutatópont Közvélemény-kutató Kft. január elején készített tanulmányából, amelyet a GlaxoSmithKline megbízásából készített.
A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy a második leggyakoribb daganatos megbetegedés, a méhnyakrák elleni védőoltást ismerik-e a magyarok, amely a 45 éven aluli nők körében szedi áldozatait. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint Európában évente 30 ezer nő veszti életét e súlyos betegségben, hazánkban 450-en halnak meg miatta. Pedig a szakemberek szerint ez rák elleni védőoltással és a nőgyógyászati szűrés együttes alkalmazásával ma már megelőzhető. A tanulmányból az derül ki, hogy a szülők 75 százaléka beadatná lányának a védőoltást. A magyarok 82 százaléka hallott ugyan az oltóanyagról, ennek ellenére csupán 8 százalékuk oltatta be magát vagy gyermekét, elsősorban a fiatalabbak körében.
A korábbi évekhez képest jelentősen nőtt azoknak az aránya, akik a védőoltásokat kedvezően értékelik. A megkérdezettek többsége nagyrészt vagy teljesen egyetért azzal, hogy a védőoltás a lehető leghatékonyabb védekezési mód a fertőző betegségek ellen (73 százalék). Közel ennyien gondolják, hogy nem csak a halálos vagy a súlyos betegségek ellen kell kérni a védőoltást, és érdemes anyagilag is áldozni rá. A válaszadók 66 százaléka szerint a vakcináció több előnnyel, mint kockázattal jár. Tízből hét válaszadó egyáltalán nem tart a védőoltásoktól. Arra a kérdésre, hogy fél-e a vakcináktól, 68 százalék egyértelmű nemmel felelt, amelyet tovább erősít, hogy a magyarok 39 százalékának más kérdésben is legelőször a biztonság jut eszébe a vakcinációval kapcsolatban.
Egyébként a válaszadók döntő többsége egészségtudatosan él és a védőoltásokat illetően elsősorban orvosa véleményére ad (69 százalék). Ám a szakemberek mellett meghatározó a média aktív prevenciós szerepe is, hiszen a megkérdezettek harmada a sajtón keresztül szerzi be a szükséges információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.