Az egészségügyi információkról online módon tájékozódók aránya gyors ütemben növekszik. Ha figyelembe vesszük, hogy általában véve a felhasználók naponta átlagosan 2-3 órát töltenek a világhálón, a Szinapszis Kft. friss mérése alapján megállapítható: 2010-ben az internetezéssel eltöltött idő minden 4. perce egészségügyi információszerzésre fordítódott.
A laikusok elmondása alapján a tanácsok nagyban segítik őket abban, mit kérdezzenek az orvostól, de sokan a webes írások alapján maguk döntik el, mikor forduljanak orvoshoz, vagy milyen legyen az adott tünet, betegség kezelésének módja.
A szakma alapvetően pozitívan ítéli meg a laikusok egészségügyi információszerzésének webes lehetőségét, jelentősen különbözik ugyanakkor a doktorok és laikusok véleménye abban, milyen tartalmat kell kínálnia az egészségportáloknak. Az orvosok szerint ugyanis egy ilyen oldalon elsősorban egészséges életmóddal kapcsolatos cikkeket (90 százalék), egészségügyi programajánlót (89 százalék) kellene közölni, de sokak szerint orvos válaszol rovat (61 százalék) is helyet kaphat benne.
Ugyanakkor a részletes betegségleírásokat, kezelési lehetőségek bemutatását, a gyógyszer-információkat vagy a laborérték-értelmezéseket mellőzni kellene ezekről az oldalakról, mert ezek ismertetése, magyarázata döntően a kezelőorvos hatásköre. A fentiekkel ellentétben viszont, a laikusok körében éppen a szakemberek által legkevésbé preferált tartalmak iránt a legnagyobb az érdeklődés.
Az átfogó problémaismertetés vagy a terápiás lehetőségekről szóló leírás szükségességét 10-ből 9 felhasználó nevezte meg, mint leginkább keresett egészségügyi információt. Hasonlóan nagyon népszerűek az életmóddal, egészségmegőrzéssel (67 százalék), a gyógyszerek hatásával, mellékhatásaival (63 százalék) foglalkozó írások is, illetve sokan olvasnak szívesen a hasonló betegségben szenvedő betegtársak tapasztalatairól (54 százalék) vagy a vizsgálati, diagnosztikai módszerekről (49 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.