A spanyol Inditex, a világ legnagyobb ruházati vállalatának adózott eredménye január 31-ével végződő üzleti évében 33 százalékkal 1,73 milliárd euróra ugrott, az árbevétel 13 százalékkal 12,53 millió euróra emelkedett. Az eredmény jóval az elemzők által várt számokon felül alakult, így a részvény árfolyama 4,11 százalékkal 56,22 euróra nőtt.
Az árbevételben évek óta egyre nagyobb szeletet hasít ki Ázsia. A kontinens nem csak a felsőkategóriás márkák legnagyobb piaca, hanem a középkategóriás cikkekből is egyre több fogy. Az Inditex vezérigazgatója szerint a vállalat továbbra is Európára és Ázsiára koncentrál. „Középtávon India számít a legdinamikusabban fejlődő piacnak számít, előrejelzésünk szerint a forgalomból való részesedése az ázsiai piacoknak három százalékkal nő majd” – tette hozzá.
Idén az Inditex 460-500 új üzlet nyitását tervezi világszerte, egy részével új piacokat céloz meg, mint Ausztrália és Dél-Afrika, az Egyesült Államokban és Japánban pedig elindítja az online áruházat. Kínában már 30 városban 75 üzletük működik, a cél pedig az, hogy idén már 42 városban legyenek elérhetők a cég termékei.
Az elmúlt hónapokban elindult a Zara.com, a márka webshopja, amely egyelőre hat európai országot szolgál ki, de a tervek szerint jövőre az Egyesült Államokba, Japánba, Dél-Koreába, Dél-Afrikába és Ausztráliába is szállítanak majd. Az online üzletből Magyarországra is rendelhetnek a vásárlók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.