Tavaly év végén 4327 információtechnológiai, híradás-technikai berendezések és alkatrészei nagy- és kiskereskedelmével, valamint számítógép, periféria, szoftver, elektronikus berendezések, telekommunikációs termékek, audio-, és videoberendezések kiskereskedelmével foglalkozó vállalkozás működött Magyarországon, 5,7 százalékkal több mint 2009 decemberében. Az év során 165 társasággal szemben kezdeményeztek felszámolási eljárást, míg 2009- csupán 108-at vontak ilyen eljárás alá.
Miközben az elmúlt 5 évben folyamatosan emelkedett az információtechnológiai, számítástechnikai berendezések kereskedelmével foglalkozó cégek száma, a felszámolással érintett társaságoké is évről évre növekszik: tavaly 52,7 százalékkal több vállalkozás ellen indítottak ilyen eljárást, mint 2009-ben – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adatbázisából.
Az információtechnológiai, számítástechnikai berendezések kereskedelmével foglalkozó cégek által foglalkoztatottak létszáma ennek ellenére 2010 januárja és decembere között 11 667-ről 14 330-ra nőtt.
„Sokan látnak lehetőséget ebben az üzletágban, pedig 2008 óta nagyon nehéz túlélni. Csupán öt-tíz százalékos árréssel dolgozunk, és a termékek gyorsan cserélődnek: egy ma 250 ezer forintért beszerzett laptop 3 hónap múlva, a következő újdonság megjelenésekor már csak 200 ezret fog érni. Akinek nincs stabil, a készleteket rövid időn belül megvásárló vevőköre, az gyorsan megbukik, de ezt kívülről nem látni, ezért sok, a piacra újonnan belépő cég jár pórul – mondja Vargyai Máté, a Notebook Store kiskereskedelmi hálózat Budapest, Bartók Béla úti partnerének vezetője.
A szakember tapasztalatai szerint a gazdasági válság kezdete óta nagyjából a felére esett a kereslet. Egyelőre az élénkülés jeleit sem látni, bár a tavalyi karácsonyi szezon valamelyest nagyobb forgalmat hozott, mint a 2009-es, azóta viszont ismét visszaesést tapasztalnak a piacon. Úgy véli, a felszámolások oka többnyire az, hogy a kiskereskedők nem tudnak időben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.