A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás.
A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
Az idei év első hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 53,4 százalék után. A digitális előfizetéseken belül januárban 557 ezerről 571 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 867 ezerről 879 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része január végén 29,0 százalékon, a Magyar Telekomé pedig 25,0 százalékon stagnált. A DIGI piaci része az előző havi 25,9 százalékról 26,1 százalékra nőtt.
A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,800 millióról 1,802 millióra emelkedett. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a decemberi 32,5 százalékról 32,4 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 22,9 százalékról 22,8 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,6 százalékról 16,9 százalékra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.