BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Digitális tévé - Vezet a UPC, de kapaszkodik a DIGI

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában januárban 26 ezerrel 1,45 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.

A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás.

A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

Az idei év első hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 53,4 százalék után. A digitális előfizetéseken belül januárban 557 ezerről 571 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 867 ezerről 879 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része január végén 29,0 százalékon, a Magyar Telekomé pedig 25,0 százalékon stagnált. A DIGI piaci része az előző havi 25,9 százalékról 26,1 százalékra nőtt.

A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,800 millióról 1,802 millióra emelkedett. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a decemberi 32,5 százalékról 32,4 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 22,9 százalékról 22,8 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,6 százalékról 16,9 százalékra nőtt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.