Amennyiben a fővárosi önkormányzat erre vonatkozó pályázatot ír ki, a cég részt venne a tenderen – mondta a társaság ügyvezető igazgatója, Krankovics István pénteken. Az elgondolás szerint akár 200 darab saját fejlesztésű és gyártású autóbusszal fokozatosan váltanák ki a jelenleg 17 éves átlagéletkorú BKV járműveket egy részét.
A Kravtex cégcsoport már két éve jelezte, szívesen részt venne a BKV elöregedett buszparkjának modernizálásában. Mára bizonyossá vált, hogy a teljesítőképességük határán lévő túlkoros járművek felújítása nem lehet gazdaságos. Az aktuális elképzelések szerint a járműpark elodázhatatlan cseréje a magánszektor bevonásával valósítható meg.
Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a Budapesti Közlekedési Központ a buszgarázsokat bérbe adná, és a pályázaton nyertes cégektől rendelné meg az eddig a BKV által végzett szolgáltatást, s ezek a vállalkozások saját tulajdonú, nagyrészt új járművekkel végeznék az autóbuszos személyszállítást a fővárosban.
A Kravtex ügyvezetője annak kapcsán beszélt a fentiekről, hogy elkészült a teljesen alacsonypadlós városi autóbuszcsalád FIAT dízelmotorral hajtott szóló és csuklós tagja.
A járművek ZF és Allison gyártmányú automata váltókkal, ZF futóművekkel készülnek. A külföldi főegységek beépítésének ellenére a buszok több mint 65 százaléka magyar termék, hisz a vázszerkezet, a teljes üvegezés, a padlózat és számos további beépülő magyar alkatrész mellett a fejlesztés és a gyártás is hazai munka eredménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.