A bajor fővárosban 300 darab 1-es BMW-t és Minit lehet majd bérelni. A programot később kiterjesztik Berlinre is, ahol 500 autóból álló flottával próbálkoznak az autómegosztás - carsharing - néven ismert üzleti modellel.
A BMW a Sixt autókölcsönző társasággal alapított közös projektcéget a DriveNow elnevezésű vállalkozás üzemeltetésére - közölték hétfőn. "A városokban egyre nagyobb igény mutatkozik a rugalmas közlekedési szolgáltatások iránt" - nyilatkozott Ian Robertson, a BMW értékesítési igazgatója.
A tervek szerint 2020-ra világszerte 1 millió ügyfelet szolgál majd ki DriveNow. A közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonló módon működő szolgáltatás lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik, amelyek használatáért percalapú díjat szednek. A regisztrált ügyfél egyszerűen beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen.
Elemzők szerint beválhat a BMW és a Sixt számítása: 2016-ra 5,5 millióra nőhet a hasonló szolgáltatást igénylők száma Európában, és összesen 77 ezer gépjárműre - autóra, mikrobuszra vagy éppen robogóra - lehet szükség.
Az újgenerációs kölcsönző rendszer arra a felismerésre épül, hogy változik az autózással összefüggő fogyasztói felfogás, és különösen a fiatalok körében csökken a saját kocsi jelentősége. Ez visszavetheti az autóeladásokat, ugyanakkor új piacokat nyit a gyártók számára.
A BMW mellett a Daimler és a PSA Peugeot Citroen is fejleszt autómegosztó rendszert. A Daimler az Europcar autókölcsönzővel együttműködve indította el 2008-ban a Car2go elnevezésű vállalkozást, a Mu by Peugeot nevű kölcsönző pedig már 14 európai városban működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.