Az ADAC autóklub által készített felmérés 85 százalékos elutasítási rátát mutat az E10 tekintetében. A megkérdezett autósok 40 százaléka nem hisz abban, hogy a 10 százalék etanolt tartalmazó E10 használata környezetvédelmi szempontból előnyös lenne. 36 százalék pedig úgy gondolja, hogy az EU által bevezetett üzemanyag kárt tehet a kocsijában, holott az állítólag a német autók 90 százaléka számára megfelelő - írja a The Local.
Február óta a német benzinkutak a 10 százalékban bioetanollal kevert üzemanyagot árusíthatják, ugyanakkor azok a kutak, amelyek E10-et is adnak, nem árulhatnak az országban hagyományosnak számító Superbenzint.
Az autósok többsége korábban ezt a típust tankolta az autójába, amióta azonban bevezették az E10-es üzemanyag forgalmazását, az autósok bojkottálták az E10-et. A bioetanoltól a legtöbben azért tartanak, mert szerintük kárt tesz az autóban. A többség ezért a drágább Super Plus típust tankolja már hetek óta. A hagyományos benzintartalék ezért radikálisan lecsökkent, míg az etanollal kevert típusból felhalmozódtak a készletek.
Az Európai Bizottság üzemanyagokra vonatkozóan tavaly alkotott új rendeletet, amely szerint az olajtársaságnak új benzin- és gázolajtípust kell forgalmaznia. 2010-től kötelezően E10 jelzésű üzemanyagot kell forgalmazni, ami 90 százalékban benzin, 10 százalékban pedig etanol.
Az EU rendelete alapján 2013-ig mindenhol kötelező a jelenlegi, E5-ös üzemanyagot is forgalmazni. Emellett a benzinkutaknál jól láthatóan és érthetően fel kell majd tüntetni az új termék fontosabb tulajdonságait, hogy az autótulajdonosok a nekik megfelelő üzemanyagot választhassák. A kormányzat és az olajtársaságok a közelmúltban válságtanácskozást tartott az ügyben, az olajtársaságok igyekeznek információs kampányokkal és akciókkal népszerűsíteni az E10-et. Az Esso ugyanakkor elismerte: bár elkötelezettek az új üzemanyag bevezetése iránt, eddigi tájékoztató programjuk nem bizonyult hatásosnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.