Továbbra is a Volkswagen Golf vezeti az eladási toplistát Európában, a második helyre a Renault Clio lépett. Az eredmény nagyrészt a francia piacon tavaly decemberben még tartó roncsbeszámítási akciónak volt köszönhető, ugyanis a mostani forgalombahelyezések megrendelései legnagyobbrészt még akkor köttettek.
Februárban az európai piacok többsége pozitív újautó eladási eredményekről számolt be, így a kontinens összeladásai újra belépett a pozitív tartományba, 2010 márciusa óta először. Az összeurópai újautó piac 1,8 százalékkal növekedett a hónapban tavaly februárhoz képest. Az éve első két hónapjának eladási eredményei 0,4 százalékot emelkedtek. 2010 júniusa óta ez az első pozitív eredmény éves viszonylatban.
A legtöbb piacon emelkedés volt tapasztalható, kivéve Nagy-Britanniában (-10,2 százalék), Görögországban (-58,2 százalék), Olaszországban (-20,6 százalék) és Spanyolországban (-25,8 százalék). Franciaországban 204,400 darab újautó talált gazdára februárban, mely szám a JATO piackutatási tevékenysége kezdete óta (1980) a mindenkori legmagasabb.
Gareth Hession, a JATO kutatásért felelős alelnöke a következőképpen kommentálta a hónap eseményeit: Bár néhány szegmens eladásai még mindig elmaradnak a tavalyi roncs-beszámítási korszak rekordjaitól, a piac összességét nézve már láthatók a növekedés jelei. A megújult Passat, valamint a megújult Opel/Vauxhall Astra és Corsa modellek eladási sikerei egyértelműen azt bizonyítják, hogy megéri a termékfejlesztés, hiszen ez bizonyul az eladások egyik fő mozgatórugójának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.