Az új géppel 13500 kilométert lehet egy tankolással megtenni, a korábbi 91 helyett 143 utas fogadására képes, s konferenciatermek és dolgozószobák mellett egy hálószoba és zuhanyzó is helyet kapott az A340-en. A kényelmi szempontok mellett a biztonságra is gondoltak: az elnöki gép légi rakétavetővel is felszerelték.
A kancellár rendelkezésére bocsájtott gép 1999 óta üzemel a Lufthansa színeiben, s közel 50 ezer repülőórát tudhat maga mögött. Ezzel a mostani gép jóval fiatalabb elődjénél: az egykori Airbus 310 ugyanis 1990-ben került a német vezetés kezébe, s korábban még Erich Honecher is használta.
Angela Merkel hivatalos útjait számtalanszor elromlott alkatrészek, kínos késések, eltolt határidők, sőt kényszerleszállás is tarkította. Az egykori szövetségi elnöknek Horst Köhlernek 50 fős kíséretével együtt menetrendszerű járattal kellett a pekingi olimpiáról visszautaznia, mert a Konrad Adenauer pilótafülkéjében olyan műszaki probléma merült fel, amely miatt a pilóták szerint túlságosan kockázatos lett volna felszállni.
De az egykori külügyminiszternek Joschka Fischernek is meggyűlt a baja az „elnöki különgéppel”. Hat évvel ezelőtt felszállás után nem sokkal füst árasztotta el a pilótafülkét, nem sokkal később kényszerleszállást kellett végrehajtaniuk. Állítólag Fischer ekkor dühösen felkiáltott:”Meddig kell elmennem ahhoz, hogy a kormányzat új gépet kapjon?”.
Gerhard Schröderrel 2002-ben az őserdő közepén kellett kényszerleszállást végrehajtani, amikor az egykori kancellár Mexikóból tartott Sao Paoloba. Angela Merkel pedig éppen egy brüsszeli csúcsra igyekezett, mikor műszaki probléma lépett fel a gépnél s Hannoverben leszálltak. A találkozót a kancellár emiatt le is késte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.