Egyre kevesebb, alig öt százalék ma már az olyan háztartás Magyarországon, amelyben semmilyen távközlési szolgáltatást nem használnak – állapítja meg a BellResearch jelentése. Ezzel szemben a nagy többség – közel 60 százalék – már legalább három különböző szolgáltatásra fizet elő. A tapasztalatok szerint Magyarországon a legfontosabb a tévé, a jelenlegi csomagok 85 százaléka ezen szolgáltatás köré rendeződik.
A mai világban már természetessé vált a mobiltelefon és az internet használata is, ha gyorsan információhoz szeretnénk jutni, legyen szó friss hírekről, időjárásról vagy közösségi oldalakon megosztott tartalmakról.
A kutatók szerint a lakossági távközlési piac összességében egyre érettebbé válik, egyre jobban telítődik. Így nem meglepő, hogy egyedül a mobilinternet piaca mutatott igazán dinamikus fejlődést az utóbbi egy évben. A vezetékes technológiákon szolgáltató operátorok számára ezért kulcsfontosságúvá vált, hogy megjelenjenek ezen a piacon is, kombinált vezetékes és mobilinternet-szolgáltatást is nyújtó csomagokkal. A hangpiaci bevételek csökkennek, a vezetékes internetben és a fizetős tévészolgáltatásokban azonban még van némi potenciál.
Ebben a környezetben a szolgáltatók egyre inkább csak a versenytársak rovására képesek növekedni, ennek nyomán még erőteljesebb elmozdulás figyelhető meg a többes szolgáltatáscsomagok irányába.
A „csomagolás” részben tehát szolgáltatóoldali kényszer, de egyben keresletoldali elvárás is – mutatnak rá az elemzők. A bevezetése melletti legfőbb érv a háztartások távközlési kiadásainak a csökkentése és az egyszerűbb, átláthatóbb számlázás iránti igény. Az ügyfelek akár havi több ezer forintot is megspórolhatnak egy-egy jól megválasztott díjcsomaggal. A jövőben egyre inkább azok a szolgáltatói modellek lehetnek sikeresek, amelyek képesek a szolgáltatásokat összecsomagolni, nyilvánvalóan a felhasználói igényeket figyelembe véve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.