A magyarországi válaszadók majdnem háromnegyede hajlandó lenne lakóhelyet váltani az ideális állás kedvéért; sokan készek lennének akár másik országba vagy másik kontinensre is elköltözni a kívánt pozíció megszerzése érdekében a világ egyik vezető emberi erőforrás megoldásokat kínáló vállalata, a Kelly Services legújabb felmérése szerint.
A legmobilabb munkavállalókat az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) tagjai között találjuk – ők láthatóan kevésbé helyhez kötöttek, mint az úgy nevezett „X” generáció (30-47 év) illetve az ún. „baby boomer” generáció (48-65 év) képviselői, így sokkal szívesebben utaznak akár a világ másik végére egy igazán jó állás kedvéért.
A 2010 októbere és 2011 januárja között végzett felmérés egyúttal arra is felhívja a figyelmet, hogy jelentős számú munkavállaló dolgozik az átlagtól jelentősen eltérő feltételek mellett – ilyen a hosszú vagy szokatlan munkaidő, az egynél több munkahely, a túlzottan sok utazás, vagy az, ha valaki a munkája miatt az otthonától távol él.
A „világjáró” magyar álláskeresők számára Európa más országai számítanak messze a legkívánatosabb célpontnak – a kontinens 63 százalékos eredményével fölényesen maga mögé utasította Észak-Amerikát (17 százalék), Ázsiát (7 százalék), Dél-Amerikát (2 százalék), a Közel-Keletet (2 százalék) valamint Afrikát (1 százalék).
Az „Y” generáció tagjainak 56 százaléka kész külföldre utazni a megfelelő állás kedvéért – ugyanez az arány az „X” generáció körében 43 százalék, a „baby boomer” generáció tagjai között pedig 32 százalék. A válaszokból az is kiderül, hogy a férfiak inkább hajlandóak költözni, mint a nők.
Ami a gazdaság egyes szektorait illeti, a munkavállalási célból akár másik országba költözni is hajlandó dolgozókat a legnagyobb számban a vendéglátás (57 százalék), az olaj- és gázipar (56 százalék), az informatika (56 százalék) valamint a (természet)tudományok (55 százalék) területén találjuk.
A külföldre költözés legjelentősebb akadálya a válaszadók 56 százaléka szerint a család és a barátok; ezt követik a nyelvi korlátok (20 százalék), a költözés költsége (12 százalék) valamint a kulturális különbségek (5 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.