Kiskereskedelem. A hazai és nemzetközi boltláncok terjeszkedésével párhuzamosan forgalmukból egyre nagyobb arányban részesednek a saját márkás termékek. Élelmiszernél a kereskedelmi márkák piacrésze értékben 22-ről 23 százalékra emelkedett tavaly. A saját márkás cikkeket csak egy vállalat vagy lánc üzletei forgalmazzák – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
A kereskedelmi márkák terjedésének motorja a diszkont-élelmiszerláncok, ezek árbevételében – egyik évről a másikra – 54-ről 57 százalékra nőtt a saját márkás élelmiszerek részaránya. Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál 56-ról 58 százalékra változott a mutató. Figyelemre méltó, hogy a tisztítószerek mennyiségi eladásából már 93 százalékkal részesednek a diszkontok kereskedelmi márkái.
A fentiek ellenére meglepetéssel is szolgált a Nielsen tavaly őszi reprezentatív felmérése. A megkérdezettek 44 százaléka azt mondta, lehet, hogy olcsóbb a kereskedelmi márkás termék, de a gyártói márkák jobban megérik az árukat.
Az is a diszkontláncokkal kapcsolatos vélekedés, hogy a válaszadók 68 százaléka szerint minél színvonalasabb egy üzlet, annál jobb a saját márkás terméke. Egy évvel korábban még csak a megkérdezettek 65 százaléka volt ezen az állásponton. n D. K.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.