Az előző évhez képest a Szövetségi Statisztikai Hivatal a vendégéjszakák terén tíz százalékos, míg az érkezéseknél 11 százalékos növekedést regisztrált. A több mint kilenc ággyal rendelkező szálláshelyek, illetve a kempingek 2010-ben több mint 60,3 millió vendégéjszakát jelentettek.
A piac további pozitív fejlődésében bízva Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsának elnöke reméli, hogy 2020-ra a külföldi vendégéjszakák száma meghaladja majd a 80 milliót is.
Mint azt a DZT közölte, Németország 2004 óta folyamatosan túlszárnyalja az európai átlagot: az európai utazók népszerűségi listáján már a második helyen áll Spanyolország mögött. Franciaország ezzel – Olaszországot és Ausztriát megelőzve – a dobogó harmadik fokára került.
A vendégéjszakák növekedéséből mindenekelőtt a németországi városok profitáltak: a 2009-es válságév után tavaly már újjáéledt az üzleti utazások szektora is. Így 2010-ben majdnem mindegyik német nagyváros több mint tíz százalékos növekedést könyvelhetett el.
Svájc Hollandia után a második legfontosabb európai küldőpiaccá vált Németország számára, és megelőzte Nagy- Britanniát is. Különösen jó eredmény, hogy a szomszédos Lengyelország 2010-ben 15,7 százalékos növekedést produkált. De Amerika sem maradt le: a vendégéjszakák száma 11,1 százalékos növekedést mutat.
Átlagon felül teljesítettek a BRIC-államok is (Brazília, Oroszország, India, Kína): a négy ország lakosai mind üzleti, mind rekreációs céllal egyre többet utaznak. Brazília 42 százalékos, Oroszország 24 százalékos, India 26 százalékos, míg Kína 33 százalékos növekedéssel büszkélkedhet. Tavaly Kína majd 1,1 millió vendégéjszakával és 424 eurós napi átlagköltéssel először előzte meg Japánt a németországi küldőpiacok sorrendjében.
De a Perzsa-öböl államaiban is növekszik a kereslet Németország iránt: itt tavaly 26 százalékos növekedés jelentkezett. Az arab vendégek egyre inkább kihasználják a nyári hónapokat, hogy bevásárló- és wellnesskörutakat tegyenek Németországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.