BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több zsebkendőt és szemránckrémet veszünk

Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk változatlanul mintegy 300 milliárd forintot ért el 2010. március-2011. februárban, az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül értékben kiemelkedően nőtt a toalett papír, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő bolti eladása, egyik évről a másikra 4-8 százalékkal – mondta Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

Megugrott a rovarirtók értékesítése, 41 százalékkal, mivel a tavalyi csapadékos tavasz és nyár kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának. Két bolttípus piaci pozíciója erősödött, éves összehasonlításban. A drogériák piaci részesedése 27 százalékra emelkedett, míg a patikáké 3-ra.
 
A kiskereskedelmi eladás legnagyobb része a hipermarketekre jut háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, állapítja meg Villányi Ágnes. „ Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk értékesítése, amiből hipermarketre, az értékben mért eladásokból 39 százalék jutott, a legutóbbi tizenkét hónap során. Mivel a drogéria piaci részesedése 27 százalékra nőtt, ez a két bolttípus viszi el a forgalom kétharmadát”.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya 18-ról 17 százalékra mérséklődött.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.