A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül értékben kiemelkedően nőtt a toalett papír, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő bolti eladása, egyik évről a másikra 4-8 százalékkal – mondta Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
Megugrott a rovarirtók értékesítése, 41 százalékkal, mivel a tavalyi csapadékos tavasz és nyár kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának. Két bolttípus piaci pozíciója erősödött, éves összehasonlításban. A drogériák piaci részesedése 27 százalékra emelkedett, míg a patikáké 3-ra.
A kiskereskedelmi eladás legnagyobb része a hipermarketekre jut háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, állapítja meg Villányi Ágnes. „ Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk értékesítése, amiből hipermarketre, az értékben mért eladásokból 39 százalék jutott, a legutóbbi tizenkét hónap során. Mivel a drogéria piaci részesedése 27 százalékra nőtt, ez a két bolttípus viszi el a forgalom kétharmadát”.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya 18-ról 17 százalékra mérséklődött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.