A Die Welt beszámolója szerint Törökország egyik legnépszerűbb turistacélpontjában Antalyában két német fiatal az egyik antik amfiteátrum közelében kezdett sörözni, majd a helyi rendőri erők alkoholteszt elvégzésére kötelezték őket. Habár véralkoholszintjük alacsony volt, s közúti forgalomban nem vettek részt, fejenként 30 eurót kellett fizetniük.
A belsőépítészként dolgozó egyik érintett turista sokként emlegette az esetet, Antalya rendőrfőnöke azonban megvédte az intézkedő tiszteket, mint mondta: az említett helyen (ahol a fiatalok söröztek) nők és gyermekek is megfordulnak, s nem hagyhatják, hogy a külföldiek megzavarják az ott lakókat. Az újságok azonban azonnal azzal a feltételezéssel jöttek elő, hogy ismét túlságosan az iszlám felé hajlik az ország vezetése.
Törökországban már régóta folyik vita az alkoholfogyasztás engedélyezéséről. A mellette állók szerint az államnak nincsen joga beavatkozni az emberek magánéletébe, az ellenzők szerint pedig az iszlám tisztaságára hivatkoznak, amely megtilt minden olyan dolgot, amellyel az ember magának árthat, egyebek mellett a kábítószert, alkoholt és a disznóhús fogyasztását. A kormány tagjai inkább ez utóbbi felé hajlanak, aminek jeleként a közelmúltban megemelték az alkoholtermékekre kivetett adót.
Az eset azért is érdekes, mert - ahogy arról korábban a Világgazdaság beszámolt – az egyiptomi és tunéziai zavargások miatt az egyébként oda utazni szándékozó magyar turisták inkább Törökországot választhatják idén. A hazai utazási irodáknál már most megnőtt kereslet miatt az árak elindultak felfelé. Az egyiptomi és tunéziai utaknál – újraindulásuk után – akár 20-30 százalékos árzuhanás várható.
„A tervezettnél egy hónappal korábban, már március 25-én elindítjuk a Törökországba irányuló, a Neckermann-nal és a Kartagóval közösen üzemeltetett heti egyszeri charterünket, hogy valamennyire pótoljuk a jelenleg szünetelő észak-afrikai desztinációkat” – mondta Zám Tibor, a Best Reisen ügyvezető igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.