BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

9 perc alatt nem csökken a narancsbőr - Lecsapott a GVH

A GVH 1 milliós bírsággal sújtott egy céget, mert az valótlan állításokat fogalmazott meg egy kozmetikummal kapcsolatban.

A Studio Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft. reklámjaiban valótlanul állította, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum több független klinikai kutató laboratórium eredményei által bizonyítottan 9 perc alatt akár 47 százalékkal csökkenti a narancsbőr láthatóságát, 6 hét használat után akár 72 százalékkal csökkenti a cellulitisz láthatóságát, 6 hét után akár 15 centiméterrel csökkenti a comb körfogatát - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás emiatt 1 millió forint bírságot kapott.

A vállalkozás az Adonia Legtone Anticellulitisz szérumot 2009. május 19. óta több értékesítési csatornán forgalmazza Magyarországon.  A készítmény népszerűsítésére szolgáló hirdetéseiben egyebek mellett azt állították, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum  több független klinikai kutató laboratórium eredményei által bizonyítottan 9 perc alatt akár 47 százalék-kal csökkenti a narancsbőr láthatóságát.

Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor az állítás valóságnak való megfelelését a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania. A Studio Moderna Kft. az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum elnevezésű termékkel kapcsolatban tett állítások igazolására független klinikai laboratóriumok 2009. évi eredményeire hivatkozott, azonban a benyújtott anyag nem bizonyította, hogy a fenti állítások megfelelnek a valóságnak.

A GVH szerint a vizsgálati anyaggal, illetve a lefolytatott vizsgálattal kapcsolatban több kifogás fogalmazható meg, így például az, hogy a vizsgálatokban részt vett alanyok száma nagyon alacsony (5-8 fő) volt.

A vállalkozás 1 millió forint bírságot kapott. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a reklámok megjelentetése időben elhúzódott, valamint a megtévesztő hirdetésekkel megcélzott csoport az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói kört alkot. A bírságon túlmenően a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán 3 hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a Versenyhivatal döntését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.