Joseph Carson, a New York-i Alliance Bernstein globális gazdaságkutató részlegének igazgatója szerint azok a vállalatok, amelyek új módon akarják biztosítani maguknak a nyersanyagok költséghatékony szállítását, bizonyára hozzájárulnak ahhoz, hogy világszerte bővüljön a tőkebefektetés volumene, amely tavaly 5,4 százalékkal bővült.
Ez az Egyesült Államokban is növekedhet, mértéke a becslések szerint meghaladja a 8 százalékot, és így kétszerese a tavalyi ütemnek és több mint háromszorosa a prognosztizált fogyasztói keresletnek.
A menedzserek vélhetően átértékelik szállítási láncaikat, miután a Japánban március 11-én történt földrengés és cunami negatívan hatott ki a vállalatokra, többek között a Microsoftra, és a Fordra. A hongkongi CLSA Asia-Pacific Markets kutatócsoport úgy becsüli, hogy az olyan japán vállalatok, mint a Toshiba, állítják elő valamennyi technológiai termék egyötödét – írja a Bloomberg.
Stan Aronov, a Gartner szállítási lánccal foglalkozó kutató csoportjának igazgatója szerint azok a vállalatok, amelyek korábban a termelésüket alacsony költségű országokba terelték, vélhetően 2015-re ennek 30 százalékát visszahozzák bázisaikra. Maga Obama elnök is márciusban ösztönzőket sürgetett annak értelmében, hogy fokozzák az olaj- és gáztermelést az Egyesült Államokban, csökkentve az amerikai gazdaság függőségét a külföldi üzemanyagtól. A JP Morgan feltételezése szerint a vállalatok megkezdik a készleteik növelését azért, hogy felkészüljenek a jövőbeni sokkokra.
Ugyanakkor Japán esetében megtörténhet, hogy a cégeket arra biztatják, termelésüket külföldre telepítsék, mert a jen erősödése miatt a termékek gyártása kevésbé versenyképes - véli Carson, az amerikai kereskedelmi minisztérium korábbi közgazdásza volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.