BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A WizzAir hasított a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren

Az év harmadik hónapjában is folytatódott az utasforgalom emelkedése a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren. Márciusban csaknem 9 százalékkal többen fordultak meg a budapesti légikikötőben, mint egy évvel korábban.

A diszkont légitársaságok szinte kötelező ugrásszerű növekedését ebben a hónapban már a hagyományos légitársaságok szegmensében is tudták tartani. A növekedéssel pedig Budapest messze megelőzte régiós versenytársait.
 
2011 harmadik hónapjában 637 000 utas fordult meg a magyar főváros légikikötőjében. Ez az utasszám pontosan 8,9 százalékkal több, mint tavaly márciusban. Az első negyedév tekintetében pedig 7,5 százalékkal áll jobban a repülőtér idén, mint 2010-ben.

Idén márciusban 2,9 százalékkal több légijármű fordult meg a repülőtéren, mint 2010 kora tavaszán. A növekedés motorját február után márciusban is a hagyományos/menetrendszerű légitársaságok jelentették, amelyek forgalma 25,9 százalékkal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor. Különösen jól teljesített a Lufthansa, az Air France és a British Airways, miközben a diszkont szegmens éllovasa továbbra is a WizzAir és az EasyJet. A fapados társaságok együttesen 5,8 százalékkal szállítottak több utast.

Nemcsak a gépmozgások száma, hanem a gépek kihasználtsága, az úgy nevezett load factor is emelkedett 2,1 százalékkal, ami azt jelenti, hogy márciusban átlagosan 68 százalékos telítettséggel működtek a járatok.

A hagyományos légitársaságok között a legjobb kihasználtsággal az ír Aer Lingus, a KLM, valamint a svájci Swiss légitársaság gépei közlekedtek, a fapadosok között pedig az EasyJet, a Wizzair és a Jet2.com jeleskedett.

A Ferihegyi repülőtér nevét a kormány megváltoztatta Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre. A Google keresőmotorja 10 700 találatot ad ki a „Liszt Ferihegy” kifejezésre. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.