A lépés azért is fontos, mert egyre nő azon országok száma, akik részleges vagy teljes tiltást vezettek be a japán élelmiszerek és tejtermékek importjára. Jelenleg 29 ilyen ország van.
A Mitsui O.S.K. Lines hajóját például visszafordították a kínai hatóságok, mert a hajó sugárzása a megengedett érték felett volt. Ez egyébként 3,5 mikrosievert órántkénti sugárzást jelentett; egy röntgenvizsgálatkor általában 100 mikrosievert sugárzásnak teszi ki magát a páciens.
A Japán Autógyártók Szövetségének beszámolója szerint a gépjárművekre egyelőre még sehol nem vezettek be hasonló tiltást, ugyanakkor folyamatosan kapnak kérdéseket hazai és külföldi potenciális vásárlóktól: veszélyes-e japán járművet vásárolni.
A 14 gyártót tömörítő szövetség szerint egyelőre egyetlen gyáregység körül sem mértek olyan mértékű sugárzást, mely veszélyes lenne az egészségre. Ugyanakkor a külföldre irányuló szállítmányok esetében minden hajórakományból (kb. 5 000 személygépjármű) tizet ellenőriznek a gyártó szakemberei.
Az ország tavaly 9,63 millió gépjárművet gyártott, ennek mintegy fele exportra ment.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.