Ogyerov szerint az orosz óriáskonszern jelenleg három lehetséges nyomvonalat tanulmányoz: az első Bulgárián, Szerbián, Magyarországon és Ausztrián keresztül vezetne Olaszországba. A második variáció szerint Bulgária, Szerbia és Magyarország után Szlovénián át jutna a vezeték Olaszországba, míg a harmadik alapján Bulgária, Görögország és Dél-Olaszország lenne az útvonal.
Hozzátette, hogy a vezeték a tervek szerint 2018-ban éri el tervezett kapacitását, az évi 60 milliárd köbmétert. A tavaly novemberben közölt adatok szerint az építési költségek mintegy 15,5 milliárd eurót tesznek ki.
Előzőleg Alekszandr Medvegyev, a Gazprom vezérigazgató-helyettese 2009-ben mintegy 19-24 milliárd eurós becsült költségről szólt. A Gazpromnál novemberben erről azt mondták, hogy azóta olcsóbbá váltak az anyagok és a szolgáltatások.
A novemberben közölt becsült költség szakértők szerint nagyjából megfelel az uniós államok által tervezett Nabucco vezeték beruházási költségének, a szárazföldi szakaszon kilométerenként 2,4 millió eurónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.