A húsvéti szezonális édességek forgalma mennyiségben 8 százalékkal mintegy 820 tonnára csökkent.
Legnépszerűbbnek évekig a csokoládétojás bizonyult. Tavaly azonban a nyúl –értékben - megelőzte. A tojás piacrésze ugyanis 38 százalékra csökkent, míg a nyúlé 40-re emelkedett. értéket tekintve. Utánuk a más ajándékot is tartalmazó édességcsomagok következnek 8 százalékos részaránnyal, majd a hagyományos csomagok és a csokoládéból készült kacsa/bárány/csibe 7-7 százalékkal.
Gyorsan átalakult ez a piac, hiszen csokoládé fajta szerint mennyiségben a húsvéti figurák kétharmada készült nugátból 2004-ben. Tavaly viszont már tejcsokoládéra jutott majdnem kétharmad rész, - 62 százalék. A nugátos figurák mutatója pedig 28 százalékra csökkent. A két drágább szegmens, az étcsokoládé mutatója 7, míg a tej, illetve a fehércsokié 1 százalék.
A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy édesipari vállalat, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat.
A tejcsokoládé jóval drágább, mint a nugát. A tavalyi húsvét hónapjában, áprilisban egy kilogramm tejcsokoládéból készült húsvéti figura mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 3924 forint volt, míg nugátból csak 1872 forint.
Az értékesítésben egyre nagyobb a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna szerepe. Piaci részesedése 30 százalékról 36-ra nőtt tavaly húsvétkor, az előző évi ünnepi időszakhoz képest, mennyiséget tekintve. A bolttípusok között nagyobb lett az 51-200 négyzetméteres hagyományos üzletek részaránya is; 9 százalékról 11-re nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.