Kérdésünkre Nyiri János, az MFB szóvivője a következő választ küldte:
"Az úthasználati díj szedésének új rendjét nagyon sokrétű előkészítő munkával alapozzák meg. Párját ritkítóan bonyolult fejlesztésről van szó, most legyen elég csak arra emlékeztetnem, hogy Németországban már 1994-ben komoly formában asztalra került a dolog, és a mai napig sincs teljesen kifejlesztett rendszer. Olyan világcégek is mérsékelt eredménnyel szerepeltek, mint a Siemens.
Magyarországról szólva emlékeztetek, hogy 2007. januárban már bejelentették, várhatóan 2008 első felétől részlegesen megkezdődik a használatarányos fizetési rendszer. Azóta is csak kezdődik... Kérdések sokasága vár megválaszolásra, mielőtt a kiépítendő rendszer technikai részletei szóba kerülnének, és azok sem szimpla problémák.
Mint tudjuk, többféle útdíjszedési szisztéma képzelhető el. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az EU-nak is van beleszólása az ügybe. Az is bizonyos, hogy nem a megállítókapus rendszerekben kell gondolkodnunk.
Abban az egyben vagyok biztos, hogy a legolcsóbb az lesz, ha vargabetűk nélkül sikerül végigvinni egy alaposan átgondolt tervet, és persze nagyon fontos, hogy a társadalom is jól fogadja az új díjfizetési rendet. Ez utóbbi különösen nehéz ügy, gondoljunk csak Széchenyiék küzdelmére a hídvám miatt."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.