Az acéltermékek iránti keresletet nemcsak a hazai igények növelhetik, hanem a Szlovákiában letelepedett nagy kapacitású autógyárak is. A pénzügyi válság miatt az ágazat legnagyobb felvevőpiacán, az építő- és az autóiparban jelentős keresletcsökkenés következett be, amelyet az európai termelők is megszenvedtek.
"A válság elmúltával a kilábalás sikeressége leginkább azon múlott, hogy az adott országok hogyan tudtak élni az export lehetőségekkel, de természetesen a hazai igények is befolyásolták ezt" - mondta Vanek Balázs, az Atradius Hitelbiztosító országigazgatója. Ausztria például sikeresen használta ki a német és a hazai autóipari megrendelések megugrását, így az elmúlt 20 év legnagyobb - 27,3 százalékos - növekedését produkálta tavaly.
Mivel pillanatnyilag Szlovákiában gyártják a legtöbb autót a lakosság számához mérten a térségben (ott gyárt autót a VW, a KIA, a Peugeot és a Citroen is), ezért az acélipari termelés növekedése itt is jelentős volt: 22,5 százalékkal nőtt egy év alatt.
Az Atradius számításai szerint az európai acélipari piac 2011-ben átlagosan 4,1 százalékkal bővülhet, de az autóiparban 5,7 százalékos növekedés várható. A fejlődés hosszú távú lehet, egy év múlva további 3,4 százalékos növekedéssel számolnak az egész európai acéliparra vetítve.
Magyarországon is az acélipar szempontjából kedvező folyamatok zajlanak, hiszen több autógyár is jelentős kapacitásnövelést hajt végre 2011-ben, így akár 10 százalékkal növelhetik termelésüket az acélgyártók a megélénkülő belföldi kereslet jóvoltából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.