A vállalat árbevétele üzleti évének márciusban végződő második felében 30 százalékkal 860 millió fontra emelkedett az előző év ugyanazon időszakához képest.
Stacey Cartwright, a vállalat pénzügyi igazgatója szerint a brit forgalom jórészét turisták adják, ami szerinte jól mutatja, mi is megy végbe a szigetország kiskereskedelmében. A Burberry forgalmát a hagyományosnak tekintett európai és amerikai piac helyett elsősorban a fejlődő országok hajtották, s a pénzügyi igazgató szerint ennek köszönhetően az adózás előtti eredmény is a vártnál jobban alakul majd.
A Burberry az elmúlt években 50 franchise üzletet nyitott Kínában, a távol-keleti országban való terjeszkedésre 2010 nyaráig a vállalat 70 millió fontot költött. A kiskereskedelemi forgalom, amely a vállalat bevételének 70 százalékát adja, 42 százalékkal bővült az említett hat hónap alatt. A nagykereskedelemben csaknem 30 százalékos forgalombővülést könyvelhetett el a luxusipari vállalat.
A Burberry kedvező jelentését a befektetők kedvén is érezni: a részvények árfolyama a hír hatására 4,9 százalékkal 1203 pennyre erősödött, az elmúlt 12 hónapban pedig 75 százalékot emelkedett az árfolyam. Az elemzők szerint a befektetők abban bíznak a Burberry jobban teljesít majd, mint a többi luxuscég.
A felsőkategóriás cikkek forgalmazói nagy fordulatnak lehettek tanúi a gazdasági válság alatt. A hagyományos vásárlói bázist biztosító Nyugat-Európa és Amerika helyett elsősorban a fejlődő gazdaságok jelentik a forgalomnövekedés motorját. A francia LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy SA első negyedéves gyorsjelentésében 17 százalékos profitnövekedésről számolt be múlt hétfőn.
A növekedés a vállalatok számára azért is örvendetes, mert a Japánt ért katasztrófa után jelentős esésnek indultak a részvények, tekintettel arra, hogy a távol-keleti szigetország hatalmas felvásárló piaca a luxuscikkeknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.