Mikulás Róbert, a közúti jármű főosztály vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: a leggyakoribb probléma a két pihenő közötti vezetési idő túllépése, de a minél gyorsabb célhoz érés érdekében egyes szállítmányozók vagy sofőrjeik "képesek különféle manipulációra is".
Hozzátette: sokszor találkoznak műszakilag nem megfelelő, vagy túlzott tengelyterhelésű, ezért az útburkolatot károsító járművekkel. Mindezek a problémák körülbelül ugyanolyan arányban jelentkeznek a hazai és a külföldi sofőröknél; konkrét számok említése nélkül annyit mondott: a kontinens nyugati felén bejegyzett járműveknél valamivel jobbak a mutatók.
A térségben három helyen állítottak fel mobil ellenőrző pontokat, ahol cseh, horvát, szlovák és szlovén kollégákkal együtt végzik az ellenőrzéseket. Ezek során járművek műszaki állapotát, a menetidő-regisztráló berendezéseket, a tengelyterhelést és a fuvarokmányokat ellenőrzik. A külföldi szakemberek alapvetően megfigyelőként vesznek részt, de ha hazájukból származó járművet vizsgálnak, maguk is részt vesznek az eljárásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.