A Rogán Antal (Fidesz) vezette Bérmonitoring Bizottságot idén februárban hozta létre a Fidesz és a KDNP frakció azzal a céllal, hogy a köz- és a magánszférában megvizsgálják, teljesültek-e az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) tavaly decemberi ülésén született bérmegállapodások. Az OÉT-en a felek megállapodtak abban, hogy a minimálbér 6,1 százalékkal, a garantált bérminimum pedig 5 százalékkal fog emelkedni 2011-ben. Ajánlásként 4-6 százalékos bruttó béremelést is megfogalmaztak azzal, hogy ez elsősorban az alacsony és középkeresetűek béremelésével jöjjön létre.
A KMSZ szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint tarthatatlan az a helyzet, hogy míg más közlekedési alrendszereknél a bérkompenzációt meghaladó keresetfejlesztés történt, addig a Volánoknál "nem volt szándék és akarat" még az OÉT ajánlásának, vagyis a 4-6 százalékos bérfejlesztésnek a megközelítésére sem.
A szakszervezet felhívja a figyelmet, hogy súlyos bérfeszültség terheli a megalakuló közlekedési holding munkáját, mivel a Volán-cégcsoportnál a keresetek messze elmaradnak a társ közlekedési alrendszerek kereseteitől. Az érdekképviselet szerint a kialakult helyzet miatt nemcsak a munkaadói szövetséget, hanem a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t is felelősség terheli, mivel a társaság "évek óta végletesen visszafogott bérpolitikát erőltet a Volán-társaságokra".
A "bérbefagyasztás" következménye, hogy Volán-társaságcsoport munkavállalóinak átlagkeresete mintegy 25 ezer forinttal elmarad a nemzetgazdasági átlagtól - hangsúlyozza a KMSZ. A közlekedési munkástanácsok egyben kezdeményezi egy hosszabb távra szóló bérfelzárkóztatási program kidolgozását, amelynek fedezetéül álláspontjuk szerint a Volán-társaságok átlagosan 7-8 millió forintos árbevétele szolgálhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.