A legutóbbi negyedévben a 30,8 milliárd jenes (380 millió dollár) profit pedig jócskán, mintegy 20 százalékkal múlta felül az elemzői várakozásokat. Az eladások is jelentősen, közel 20 százalékkal bővültek, így világszerte a Nissan 4,2 millió gépkocsit értékesített. A legnagyobb javulást Kínában mérték – ahol 36 százalékkal több autót értékesítettek, mint egy éve –, Európában 19, az Egyesült Államokban 17 százalékos emelkedéssel zárt a cég.
„Miközben a japán földrengés miatt ellehetetlenült a működésünk, tanúbizonyságot tettünk rugalmasságunkról” – mondta Carlos Ghosn, a társaság vezérigazgatója. Sok beszállítójuk küszködik a katasztrófa következményei miatt, „így a mostani üzleti negyedév igen nehéz lesz számunkra is” – érzékeltette a helyzetet a vezető. Ennek megfelelően Ghosn a japán autóipar teljes felépülését októberre várja.
Az egyik legnagyobb rivális, a helyi Toyota szintén jó, 52 százalékkal bővülő üzemi eredményről számolt be az egész évet tekintve, azonban a legutóbbi negyedévben adózott eredménye 77 százalékkal, 25,4 milliárd jenre süllyedt. Elemzők felhívják a figyelmet: a Toyota visszaesésére a katasztrófa komoly hatással volt, ugyanis termelése Japánban eléri a Nissan gyártói kapacitásának a dupláját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.